Üstünkoru ve üstünkörü kelimeleri aynı anlama gelir ve özensiz, gelişigüzel, baştan savma anlamlarını taşır
Üstünkörü kelimesi bitişik yazılmalıdır. Doğru yazım: üstünkörü Yanlış yazım: üstün körü
Evet, "üstünkörü" ve "baştan savma" aynı anlama gelir. Türk Dil Kurumu'na göre "üstünkörü", inceliklerine inmeden, özen göstermeden, gelişigüzel, baştan savma yapılan anlamına gelir.
"Üstünkörü" kelimesinin zıt anlamlıları şunlardır: Özenli; Ayrıntılı; Kapsamlı; Dikkatli.
Üstünkörü kelimesinin eş anlamlıları şunlardır: Baştan savma; Gelişigüzel; Özensiz; Yarım yamalak; Sathi; Yalandan.
Türk Dil Kurumu'na (TDK) göre doğru yazım şekli "üstünkörü"dür, birleşik yazılmalıdır. "Üstün körü" şeklinde ayrı yazımı yanlıştır.
Üstünkörü, bir işin inceliklerine inilmeden, özen göstermeden, yüzeysel ve baştan savma yapılması anlamına gelir. Bu kelime ayrıca "eğreti" ve "öylesine" gibi sözcüklerin yerine de kullanılabilir. Doğru yazımı "üstünkörü" şeklindedir, "üstü körü" olarak ayrı yazılmaz.