"Çarşambayı Sel Aldı" türküsü,Ahmet ve Melek adlı iki aşığın hikayesiiçin yazılmıştır Çarşamba'da, Abdal Deresi'nin kıyısında yaşayan Ahmet, Melek'e aşık olur ve çift sözlenir Ahmet askere gider


ÇarşamBayı Sel Aldı kimin için yazıldı?

"Çarşambayı Sel Aldı" türküsü, Ahmet ve Melek adlı iki aşığın hikayesi için yazılmıştır

Türküde geçen olay şu şekilde özetlenebilir:

  • Çarşamba'da, Abdal Deresi'nin kıyısında yaşayan Ahmet, Melek'e aşık olur ve çift sözlenir
  • Ahmet askere gider
  • Köyün ağasının oğlu Mehmet Ali, Melek'e göz koyar ve Melek'i dağa kaçırır
  • Bunu duyan Ahmet, askerden firar eder ve Melek'i aramaya başlar
  • Yoğun yağmur yağar, Yeşilırmak taşar ve Çarşamba ovası sular altında kalır
  • Sel çekildiğinde, bir kayanın üzerinde el ele tutuşmuş halde Ahmet ve Melek'in cansız bedenleri bulunur

Türkünün sözleri anonimdir, yani kim tarafından yazıldığı bilinmemektedir

Çarşamba'yı sel aldı hangi yöreye ait?

"Çarşambayı Sel Aldı" türküsü, Samsun/Çarşamba yöresine aittir.

Çarşambayi sel aldı hikayesi nedir?

"Çarşambayı Sel Aldı" türküsünün hikayesi şu şekildedir: Samsun'un Çarşamba ilçesinde Abdal Deresi yakınlarında yaşayan Ahmet, Melek isimli bir kıza aşık olur ve sözlenirler. Askerdeki Ahmet, bu durumu öğrenince firar eder ve sevdiği kızı aramaya koyulur. Hayat normale döndükten sonra köylüler, köy meydanında iki kişinin cansız bedenlerini bulurlar.

Diğer Kültür ve Sanat Yazıları
Kültür ve Sanat